Software om foto's gemakkelijk levendiger te maken?

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er software is om foto's gemakkelijker levendig te maken.

In de meeste camera's kan contrast en kleurverzadiging makkelijk aangepast worden maar vaak wordt de foto er snel ''onecht'' door.
Ik weet dat je met photoshop en lightroom, enz je foto's contrastrijker, voller van kleur kunt maken, en nog meer aanpassingen waarbij de foto wel realistisch eruit blijft zien, maar zoek eigenlijk naar een programma waarin je in één keer een filter kunt toepassen om de foto levendiger te maken.

Wie kan mij advies geven?

GoeieThijs

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk kan dat niet. Omdat elke foto zijn eigen en unieke aanpassing nodig heeft.
Maar op zich moet je je eens verdiepen in levels. Waarbij je zwart en wit kunt aanpassen. Hierdoor worden de kleuren ook levendiger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Perfect zal het inderdaad wel niet voor elke foto worden. Maar ik dacht aan een programma met een stuk of 20 filters waaruit je de beste kunt kiezen voor een foto. Ik ga toch maar aan de slag met Photoshop o.a. proberen resultaat te bereiken door de zwart/wit waarden aan te passen. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
IPV photoshop kan je ook Adobe Lightroom proberen. Als je camera de mogelijkheid biedt in RAW gaan fotograferen zodat je beter aanpassingen kan maken (gelijk een grotere kaart halen vanwege de hoger opslag). http://vinkacademy.nl/fotografietips/adobe-photoshop-of-lightroom-het-verschil/

Het beste antwoord

Je kunt Photoshop gebruiken, daar kun je heel wat mee. Je moet hem wel kopen, maar als je de testversie (30 dagen) gebruikt is het gratis.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.adobe.com/nl/products/photoshop.html. Hier kun je het downloaden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga waarschijnlijk inderdaad toch maar voor Photoshop, wel wat meer werk om te bewerken, maar het resultaat is dan ook erg goed.

Andere antwoorden (2)

Ik ben redelijk tevreden over PhotoFiltre, een niet al te moeilijk programma met behoorlijk veel mogelijkheden.
Lees dit artikel maar eens.
http://www.seniorweb.nl/software/29882/PhotoFiltre
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Paint.net is een gratis programma met veel mogelijkheden tot het bewerken en verlevendigen van foto's met filters.