Waarom zit er een lock schuifje op een sd kaart?

Ik vroeg me dus af waarom er een lock schuifje op een SD kaart zit. Aangezien iedereen deze zonder problemen kan verschuiven en dus toegang krijgt tot de gegevens

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
6.6K

Het beste antwoord

Ook met de lock erop kan iedereen bij de gegevens, dus daar gaat het niet om. De lock is ervoor dat de gegevens niet per ongeluk gewijzigd kunnen worden. Stel je hebt belangrijke foto's gemaakt, en je haalt de SD kaart uit de camera, dan kun je het schuifje verzetten voordat je het in de PC stopt zodat je niet per ongeluk de foto's kunt wissen of de kaart formatteren.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 Precies. Zelfs op een diskette zat om die reden vroeger al een dergelijk schuifje.....
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+