Hoeveel GB is het om 4 uur te filmen in 1080p?

Ik wil met een go pro van 1080p filmen 4 uur lang. Hoeveel GB is dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
31.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke Go Pro? http://gopro.com/support/articles/recording-time-in-each-video-setting 32GB op een HD hero 2,

Antwoorden (2)

Ligt er aan wat voor beeld je opneemt? Is het vele fysieke beweging of ga je juist een stille meer filmen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
zou niet uit moeten maken. Het blijft om de bitrate gaan, hoeveel data wordt er elke seconde opgeslagen.
Wellicht bedoel je dat als je vanuit een statief flimt, dat je een lagere kwaliteit kan nemen zodat je minder geheugen verbruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- Als je met een variabele bitrate zou filmen zou dit idd een beetje schelen. Maar het maakt veel meer uit welke codec/bitrate je gebruikt.
Het hangt af van de gebruikte bitrate. De meeste 1080p bitrates zitten rond de 10 Mbps (Mbit), dus 1 minuut is 75 Mb.
1 uur is 4500 Mb, 4 uur is 18.000 Mb, is dus 18 Gb (voor de echte rekenaars is het inderdaad 17,58 Gb).

Houdt dus rekening met ongeveer een kleine 20Gb, afhankelijk van de instelling die je gebruikt (o.h.a. dus die 10Mbps)

Toegevoegd na 14 minuten:
Blu-Ray gebruikt een bitrate van 12-20 Mbps (overigens maximaal zelfs 40Mbps, voor HD DVD is dit maximaal 30 Mpbs). Is dus wat hoger dan wat ik net aangaf. Wil je echt BR kwaliteit, houdt dan rekening met 24 tot 40 Gb voor 4 uur filmen.