Kan ik met een spiegelreflex camera betere video's maken dan met een camcorder?

Het punt is:

- Ik wil graag goede video's maken van onder andere bmx'en en fingerboarding (beide dus snelle bewegingen).
- Ik heb op dit moment een zeer goedkope camcorder, namelijk de: Toshiba P20 camileo (nu nog maar €60,- toen €135,-).

Er zijn een aantal dingen waar ik me aan erger:

- De beeldkwaliteit, de camera filmt wel in HD etc. Maar focust zich nergens op.
- Als ik mijn camera neerzet moet ik zelf heel erg ver weg "tricks" gaan doen om alles op beeld te krijgen.

Zou ik deze 2 dingen kunnen verbeteren als ik een spiegelreflex camera koop (eventueel speciale lens of dergelijke)?
Aan welke prijs moet ik gaan denken om een beetje een leuk model in handen te hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is appel met peren vergeleiken. Een spiegelreflex camera die HD ondersteund kan net zo goed filmen als camera met zelfde lens. een spiegel reflex camera heeft voordeel dat je van lens kan wisselen en dus kan aan passen aan situatie maar de lenzen zijn gemaakt voor stilstaande beelden niet voor bewegende beelden. Maar het wisselen van lenzen kan niet bij camcorder dus zit altijd met zelfde lens en altijd met zelfde zoom etc etc ... Maar het verschil tussen spiegel reflex en een prof. HD camera is dus weer anders. Dan is prof. camera beter. Dus het zit allemaal in de lens en gebruik

Het beste antwoord

Een spiegelreflexcamera is allereerst voor fotografie bedoeld, ookal kunnen sommige inmiddels (HD) filmen. Een goede camcorder kan meer als het om filmen gaat.
Niet voor niks worden films opgenomen met filmcamera,s en niet met spiegelreflexcamera,s. Veel speciale effecten kan je achteraf met allerlei software aanbrengen, maar ook een redelijke camcorder geeft heel wat instelmogelijkheden.
Qua prijs kan je het zo gek maken als je wilt. Voor recht toe recht aan filmen kan je voor onder de 200 euro al een HD camcorder kopen, maar als je hogere eisen stelt moet je toch wel vanaf zo,n 500 euro gaan zoeken. Met gemak kan je ook het tienvoudige kwijt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord. Aanvulling: technisch kun je met een spoegelreflex goede films maken, maar ergonomisch is het een ramp (je moet hem een flink eind voor je gezicht houden om het scherm te kunnen zien). Als je voornamelijk filmt is een betere video camera een veel aantrekkelijkere optie.
Zoals gezegd: een spiegelreflex is om te fotograferen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!