Past een Sony 75-300mm lens voor een Sony Alpha 350 ook op een Sony Alpha 37?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (2)

Ja hoor, die past
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle objectieven die gemaakt zijn voor de camera's met een zogenoemd A(lpha)-mount passen op de camera's met deze zelfde mount. Sony heeft bij de overname van de Konica-Minolta camera-divisie ervoor gekozen om dit door KM gebruikte systeem voort te zetten, en dus passen ook veel oudere objectieven op de Sony-bodies.
Sony-klanten moeten op 2 zaken letten:
- Koop voor een Alpha-body geen NEX (E-mount) objectieven; dit past niet. A-objectieven kunnen met een speciale adapter wel op een NEX-body gebruikt worden.
- Let op of een objectief speciaal is ontwikkeld voor full-frame of juist voor APS-C sensoren. Wanneer deze systemen door elkaar gebruikt worden kan dit 'vreemde' effecten opleveren (die soms juist een artistieke meerwaarde kunnen geven).
Zowel de Sony Alpha 350 als de Alpha 37 beschikken over de A-Mount en een APS-C sensor en dus zal de lens op beide toestellen werken.