Passen alle objectieven van mijn canon eos 600 ook op de canon fullFrame camera?

Ik heb enkele lenzen bij mijn Canon Eos 600 camera, kan ik die gebruiken op een Full Frame Mark1 bv.? Ze passen er wel op, maar mijn vraag is: werken ze ook optimaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Je camera is GEEN full frame camera. Dus alleen als jij lenzen hebt die voor full frame geschikt zijn, dan kunnen die lenzen daar op. Anders NIET.
Lenzen specifiek voor jou camera hebben namelijk een kleinere lensopening, die precies past voor de grootte van jou sensor. Ga je die lens toch op een full frame camera gebruiken, dan zal niet de hele sensor licht krijgen omdat die lensopening nu eenmaal kleiner is.

Omgekeerd kan het wel altijd, dus een lens die voor full frame is op een camera met een kleinere sensor.