foto's van mijn canon eos 1100D zijn vaak overbelicht. wat kan ik hieraan doen?

vaak als ik foto's maak zijn ze over belicht. ook als ik soms buiten een foto maak met genoeg licht klapt de flitser soms uit en flits de camera. dit hoort toch niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
2.2K

Het beste antwoord

Dit zijn twee verschillende kwesties. Overbelichte foto's kunnen door allerlei oorzaken komen, op je camera kun je ongetwijfeld belichtingscompensatie instellen.
Dat je flits opklapt komt misschien doordat je een te laag ISO hebt ingesteld. Op landschap instellen zou ook moeten helpen, zoals een reactie al was.
Het beste is om eens heel goed je handleiding te lezen en je te verdiepen in belichting, vooral de verschillende meetmethodes.
Een camera op automaat zeggen en hopen dat er iedere keer perfecte foto's uitkomen is een beetje te optimistisch. Fotografie is een techniek en een kunstvorm, en daar zul je je in moeten verdiepen.

Toegevoegd na 55 seconden:
zeggen moet zijn zetten (natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de canon eos 10000D is het niet mogelijk om de iso waarde in te stellen als hij op automatisch staat, dus ik gok dat het bij de 1100 ook niet kan.
Voor de rest inderdaad een goed antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank, bij de automatische stand kan dat waarschijnlijk niet, maar bij P waarschijnlijk wel. Dan regelt hij verder wel alles automatisch. Bij eerdere modellen was dat in ieder geval zo, ik bezit genoemde camera's niet maar heb wel de 350d, de 450d en de 60d gehad. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat werkte dat zo. Ik gebruikte overigens om die reden nooit de automatische stand, maar ik heb dan (opa vertelt) nog leren fotograferen toen er nog geen volautomatische autofocuscamera's bestonden. Hier heb ik mee leren fotograferen in de jaren '70. http://bit.ly/12OldQ9