Kan/mag ik (oplaadbare) batterijen van GP gebruiken in mijn nieuwe camera van Nikon?

Ik noem batterijen van GP omdat ik die al in bezit heb, maar het kunnen net zo goed andere merken zijn. Waar mijn vraag eigenlijk op neerkomt is of ik percé batterijen van Nikon moet hebben of dat dat niet percé nodig is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik gebruik in mijn Canon batterijen van diverse merken zonder problemen. Wel is het zo dat oplaadbare batterijen in kwaliteit en vermogen verschillen. Dus is mijn antwoord op jouw vraag: ja, mits van hetzelfde of hoger vermogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoger vermogen is niet het criterium. Voor je camera heb je speciale batterijen nodig, met lage weerstand,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als die batterijen het voltage en amperage kunnen leveren wat de camera nodig heeft is elke batterij goed.

Andere antwoorden (1)

Oplaadbare batterijen hebben een spanning van 1,2 volt. Gewone batterijen een spanning van 1,5 volt. Het is dus uitproberen of de camera op die lagere spanning werkt. Je zult on elk geval sneller van batterijen moeten wisselen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn Nikon vraagt 7,2 tot 9 volt, gaat dus prima met oplaadbare batterijen, maar dan wel de altijd klaar variant, met lage weerstand (recyco, always ready (hema) oid'