Hoe filmen ze tijdens een concert BOVEN de mensen?

http://www.youtube.com/watch?v=jXOgYxUf6Ts&NR=1&feature=fvwp

Je ziet dat ze heletijd boven de menigte kunne filmen. hoe doen ze dat? Drones, camera aan een lijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

dat doen ze met een camera aan een soort kraan, ik zoek er even een foto bij

Toegevoegd na 7 minuten:
dit is een kleinere versie, maar ze draait over het publiek en zoomt ze in. Ik heb het bij het piratenfeest gezien, is een mooi gezicht.

Toegevoegd na 9 minuten:
dit is een wat kleinere versie, je heb ze het ook in het groot, de kraan draait met camera over het publiek en kan inzoomen, ik heb het ooit op bij een concert gezien, het is heel indrukwekkend.

Toegevoegd na 18 minuten:
Ook hangt er wel eens een camera aan een soort kabelbaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij concerten is in het midden een beetje achteraan een vakje waar onder andere het geluid wordt geregeld. Er is dan een mengpaneel en geluidsaperatuur, maar als een concert wordt gefilmd kan er ook een soort uitschuifbare arm met camera op staan. Deze arm kan helemaal rondraaien en alles filmen zoals het gewild is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alternatief voor een crane zijn de zogenaamde 'spider cams' dit zijn HD camera's met een gyroscopische mount die aan een kabelbaan hangt....