kunnen er in een camera waar 4 batterijen in moeten , 2 oplaadbare en 2 normalen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je mag "normale" en oplaadbare batterijen door elkaar gebruiken.
Het is juist dat "normale" 1,5 V geven en oplaadbare 1,2 V. Verouderde elektronica werkt soms niet goed met oplaadbare batterijen omdat hun spanning lager is. Maar je zult geen problemen krijgen omdat je "normale" en oplaadbare batterijen door elkaar gebruikt.

Antwoorden (1)

Als ze allemaal dezelfde waarde hebben mag dat.

Toegevoegd na 21 uur:
Er mogen ook allemaal zowel gewone als oplaadbare batterijen in. In al mijn apparaten, zoals fototoestel. scheerapparaat, reiswekker e.d. gebruik ik altijd oplaadbare batterijen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De oplaadbare zijn 1.2v en de normalen 1.5v dus dat kan niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
kunnen er ook 4x 1.2v oplaadbare batterijen in?