Wat is de beste lens voor wild te fotograferen met een Nikon D3200 ?

Ik wil graag een Nikon D3200 kopen om wild te kunnen fotograferen.
Maar wat is nou de beste lens om het wild van ver af te kunnen fotograferen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar moet je behoorlijk diep voor in je portemonnee gaan graven in elk geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
viridiflavus heeft een punt, maar even voor de duidelijkheid: Hogere diafragma's hebben een lager getal. Dus 2.8 is "hoger"dan 4.0 en 4.0 hoger 5.6. Hogere diafragma's laten meer licht door en dan kun je een kortere sluitertijd gebruiken. Als je langere sluitertijden nodig hebt moet je een statief of ander steunpunt gebruiken, omdat je anders bewegingsonscherpte krijgt.

Het beste antwoord

Dat hangt erg van je budget af, hoe hoger het aantal mm hoe dichterbij het gefotografeerde lijkt. Om serieus wild te gaan fotograferen is 300mm wel het minimum. En dan hoe lichtsterker hoe beter, dus bijvoorbeeld een 300mm 2.8, dan kun je met een teleconverter ook nog naar 420 mm (1.4 converter) of 600mm (2.0 converter gaan)

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie net dat Nikon 1.7 convertor heeft, 1.4 is Kenko. De lens kost overigens wel een slordige 4700 euro.