Wat is een goede prijs voor een Polaroid SLR680?

Ik wil een polaroid SLR680 kopen maar hoe weet ik wat een goede prijs is? Voordat ik veel te veel betaal.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Ga naar hun website (als ze dat hebben) en kijk wat de gemiddelde prijs is. als het bijvoorbeeld 300 euro kost en je ziet 1 van 350 euro moet je die niet kopen. goedkoper dan 300 is wel een goeie prijs. tenzij dat de enige is.

veel suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Tofast.. Weet je wel wat een Polaroid SLR680 is??? Misschien heb je wel een beetje Too Fast geantwoord?
Hallo, de prijs is sterk afhankelijk van de staat. Zo zijn er nog die bijna niet gebruikt zijn en voor zo'n 250 euro weggaan en gebruikte voor nog geen 50 euro. Kijk ook eens op e-bay daar staan er een stuk of wat. Vergeet echter niet dat het verzenden uit de VS behoorlijk kan oplopen. Daarbij zou ik het liefst in Nederland of EU kopen gezien de eventuele gebreken die er aan 'kunnen' mankeren. Zelf heb ik jaren met zo'n toestel gewerkt en het is een goed apparaat dat snel reageert qua scherpstelling en best goede foto's geeft. Vergeet echter niet dat het reproduceren vaak moeilijk is. Om concreet op je vraag een antwoord te geven, ik zou voor een goed werkend toestel niet meer dan 100 euro geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 680 is ongeveer 'de heilige graal' van de polaroid instant kamera's.
- Autofocus
- Flits
- Schiet op px-680-film met ongeveer iso 600
- Klapkamera
- SLR-zoeker.

Met polaroid kameras is de prijs altijd 'wat een gek er voor geeft'. En dat kan heel behoorlijk oplopen bij de betere varianten (dus niet die jaren 80 fixed focus plastic lens dozen die je op elke rommelmarkt vind).

Een polaroid 680, in goed werkende staat willen veel mensen hebben binnen het instant-fotografie wereldje, en er zijn er relatief weinig van verkrijgbaar. Ook beleeft het wereldje een opleving gezien 'the-impossible-project.com' en doordat je die polaroid-kaders te pas en te onpas om elke digitale foto geplakt ziet in woonbladen.

Prijzen boven de 100 euro lijken me dus heel reëel. Reken dat je voor 100 euro een hoop kunt laten repareren, dus dan heb je ook een soort van 'max' voor een heel goeie. Ik zie alleen net dat mijn reparateur 'vintage-instant.com' naar de andere kant van de aardbol is verhuisd. Hij is wel heel goed.

Je betaalt niet teveel als je zelf tevreden bent. Een goede prijs is de prijs die jij er voor over hebt. Zo simpel ligt het bij dit soort dingen. Er zijn er niet genoeg om te spreken van een reguliere markt met vaste prijzen en afzonderlijke exemplaren zijn slecht met elkaar te vergelijken.

Mijn SX-70 model 2 heeft me 60 euro aanschaf + 80 euro onderhoud gekost. Daarvoor heb ik een vreselijk gaaf exemplaar voor niet teveel geld (maar ook niet een extreem goedkope gelukstreffer). Voor een opvouw polaroid zijn daar nog relatief veel van, en het is een 'standaard' ding zonder autofocus of flitser. Ook moet ik px-70 film gebruiken welke ongeveer iso 100 is.

Veel succes...

Toegevoegd na 44 minuten:
Zie er op marktplaats een met vraagprijs €109,00. Voor zover ik kan zien lijkt hij in goede staat.
Er is op dit moment €50,-- geboden. Snap dat de verkoper hem daarvoor niet weg doet. Stuur eens een mailtje met het dubbele zou ik zeggen...

Moest me zelf even inhouden, en denken aan de gasrekening die nog betaald moet worden..