Zijn 100 en 120 fps ondersteund in een mp4 en avi file?

Ik ben even wat filmpjes aan het maken met een camera. En als ik op 60 fps film gaat het beeld gewoon normaal vloeiend. Maar als ik op 100 of 120 fps film, gaat het beeld heel raar doen (hapering). Is dit dan niet ondersteund voor het file type?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft geen zin om hoger dan 60fps te schieten als je geen slow-motion wil. Er zijn nog maar een paar monitoren die 120fps accepteren als binnenkomend signaal (let op!:dat is wat anders dan interne verwerking die wel hoger dan 50/60hz gaat). Wat je aan het doen bent is dus op de feiten vooruit aan het lopen (als het ooit al gaat gebeuren dat we met 100/120fps gaan filmen). Het enige wat je nu dus kunt doen is 120fps opnemen en dat op 60fps afspelen zodat je 2x zo langzaam beeld hebt (leuk voor doelpunten).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een sportcamera (zie vorige vraag), dus tijdens het skiën o.i.d. is het wel mooi om een slowmotion zo af en toe tijdens het monteren toe te passen. Maar waarom kun je dan met zóveel fps filmen, als je beeldscherm het toch niet ondersteunt? Als ik wil kan ik zelfs met 240fps filmen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
...Slow motion dus. Als je met 240 frames filmt, en je monitor support maar 60, dan kun je je film dus veel langzamer afspelen terwijl je nog steeds perfect scherp beeld hebt. In jouw geval dus 4x zo langzaam. Probeer maar eens een 24 frames filmpje van je telefoon langzaam af te spelen, blijft niks van over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meer FPS is meer slowmotion...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die gasten die er een sport van maken doen wel 10.000 FPS ofzo. Heb je echt hele speciale camera's voor nodig.

Antwoorden (1)

Blijkbaar dan wel. Als je de frames per seconde veranderd kan het beeld erg raar doen omdat het daar niet voor geschrikt is. Dus is het handig als je het op 60 fps houdt. De camera is daar niet voor bestemd

Toegevoegd na 3 dagen:
Het kan ook aan de monitor liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is toch niet logisch dat de camera dit niet zou ondersteunen als de camera wel die opties heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, sommige doen dit voor de kwaliteit. Sommige doen dit (zoals jij) om het beeld vloeiend te maken. Maar de kwaliteit zal dan slecht zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De camera kan het allemaal gewoon prima aan als het moet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan wel maar de vloeiende beweging gaat weg als de frames hoger gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kakelt alle kanten op, zeg nou eens iets waar de vrager wat aan heeft. Of zodat op zijn minst iemand het kan begrijpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OK, de fps per sec zorgt voor de kwaliteit. Maar als je de frames verhoogd is de vloeiende beweging dus slecht. Dit heb ook hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt dus niet. Meer frames betekend juist vloeiender beeld. De camera is daar WEL voor geschikt, maar de monitor waarop de vraagsteller het wil bekijken niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat er toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Eloines, ja ik kan er ook geen tabak van maken. Of het is tegenspraak of het is precies verkeerd om van wat het moet zijn. Meer FPS=vloeiender
Meer FPS zorgt niet per se voor een betere kwaliteit. Hogere resolutie goed contrast, breed kleurenspectrum, dat zorgt voor een hogere kwaliteit.
Vaak moet je juist kwaliteit inleveren om meer frames te krijgen. 720p60 of 1080p30 is wel eens een keuze op een fotocamera/smartphone.
.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de meest moderne wel