Kunnen je ook andere lenzen aansluiten op een nikon reflex d7000 ?

Nou zijn nieuwe onderdelen nog al duur, ik dacht kunnen andere merken die goedkoper zijn ook aangesloten worden op de d7000 nikon?

Toegevoegd na 1 dag:
kunnen=kan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Antwoorden (3)

Veel merken maken lenzen voor de Nikon F-mount, met name Sigma, Tamron en Tokina. Je kunt overigens nog wel Nikon lenzen gebruiken op een Canon met behulp voor een adapter, maar niet andersom. Nikon lenzen zijn over het algemeen wel iets beter dan die van de concurrentie. De sensor in de nieuwe Nikons is overigens van Sony.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je optimale resultaten wilt hebben met je D7000, wat beslist géén beginnerscamera is, zul je in ieder geval goede optiek moeten hebben.
Naast de Nikkors, die inderdaad prijzig zijn, kun je uit de catalogus van Sigma, Tamron en Tokina kiezen. Bij Tokina hebben ze geweldige groothoekzooms, bij Tamron moeie standaard en teleobjectieven, en Sigma levert van alles, van goedkoop tot duur, maar ik heb er zelf slechte resultaten mee gehad. ( ook een D7000)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus even ter verduidelijking: de mogelijkheid is er dat de lenzen van de genoemde merken op de nikon kunnen? maar de uitkomst slechter is, gezien wat de nikon lenzen presteren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De objectieven van Tokina, Tamron en Sigma bestaan allemaal met een Nikon F bajonet, en kunnen dus in combinatie met de D7000 gebruikt worden en geven soms zelfs verbluffende resultaten. Ik heb zelf van Tokina de 12-24mm groothoekzoom, en de foto's die ik daarmee maak zijn excellent (mits IK alles goed doe! ;-))
Ik heb ook een Tamron telezoom, maar die vraagt veel aandacht, de foto's die ik ermee maak zitten vaker net even ernaast, Maar ik moet erbij zeggen, dat deze al wat ouder is.
Verder heb ik 4 Sigma objectieven gehad, waarvan alleen de 2,8-90mm macro echt goed was. Twee objectieven hadden last van "mist" in het objectief (niet toen ze nieuw waren, maar na geruime tijd gebruikt te zij) en één, een 2.8-4 17-70 had zoveel last van z.n. back-focus ( dat hij bij scherpstellen via de AF altijd duchtig voor of achter het onderwerp scherpstelde) dat ik hem heb ingeruild voor een minder lichtsterk, maar wel scherp objectief van Nikon (de16-85)
Echter, er zijn ook mensen die die problemen niet ervaren, misschien ben ik wat kritischer.
En dan nog iets: Nikon heeft dure en minder dure objectieven in de catalogus, en ook Sigma heeft dat, en, zoals het spreekwoord zegt: alle waar is naar zijn geld!
Als je een beetje idee wil krijgen van de kwaliteit van diverse optiek is deze site erg goed en eerlijk:
http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests
Succes met je D7000!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kreeg het volgende te zien toen ik op je link klikte : "404 - Component not found". Kun je dit even nakijken? Ik zou ook graag wat meer lezen over objectieven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd iets. Vanuit mijn favorieten kan ik er zo komen, maar via deze link niet. MAAR: deze schijnt wel te werken, moet je alleen daarna even verder klikken naar Nikon APS-C lenzen. Maar de rest is ook wel interessant
http://www.photozone.de/index.php
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@suluap:
Kijk daar word ik blij van! dankje
Als aanvulling op voorgaande antwoorden.

Mijn ervaring is ook dat sigma last heeft van backfocus. Niet heel ideaal. Tamron kan heel goed bevallen, maar je merkt toch dat het niet camera-eigen is. Nikkor objectieven zijn gemaakt voor Nikon en daarom is de communicatie uitstekend en de effecten daarmee dus ook.

Inderdaad prijzig in aanschaf, let wel dat objectieven als je ze goed behandeld jarenlang meegaan -er wordt nog steeds veel gefotografeerd met analoge objectieven-.
Wellicht een idee om tweedehands te kijken. Marktplaats is een goede plek, maar ook www.fotoapparatuur.nl is een goede site. Kijk hierbij onder kopje `vraag en aanbod`.

Voordat je koopt probeer hem dan eerst even uit om te kijken of bijv. de AF werkt, de contactpuntjes niet roestig zijn, er geen krassen op het glas zitten en maak een aantal foto´s op diverse diafragma´s om te kijken dat je hier ook geen foutjes in het objectief tegenkomt.

Als je hier rustig de tijd voor neemt, kun je best wat moois voor een goede prijs vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hmm thja, stel dat je een lens die via de site bv marktplaats hebt gekocht bij iemand niet goed is, wat dan? je hebt hem nu eenmaal?of is het dan weer terug sturen, dan moet de verkoper in spé ook wel flexibel zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom zou ik ook aanraden niet zomaar een objectief te kopen voordat je hem gezien/getest hebt. Dus er langs gaan en uit proberen. Probeer in de buurt van je eigen woonplaats te zoeken of in de buurt van waar je regelmatig komt. Bevalt het goed dan is de deal meteen rond. Bevalt het niet goed dan kun je verder zoeken zonder dat je met een objectief zit waar je niets aan hebt. Meestal kun je wel testen, als een verkoper dat niet wil, dan lijkt het mij op voorhand al dat er iets met het objectief is en dus niet kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar bedoel ik objectieven mee die gebruikt werden op analoge camera's.