Kunnen bandjes 8mm of HI 8mm op een andere sony camcorder afgespeeld worden, dan diegene waarmee is opgenomen?

de originele camcorder is stuk, ik wil nu de bandjes overzetten op computer met een andere camcorder, maar ik krijg alleen blauw scherm, ik hoor het bandje wel draaien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Het verschilt per camera heb ik in het verleden gemerkt. Met bandjes van iemand anders, gemaakt met een andere camera. Ik had de beschikking over twee verschillende types Sony camera's en met de ene kon ik ze wel afspelen en bij de andere niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou geen probleem moeten zijn. Is de goede ingang wel geselecteerd op de TV? Als je wel beeld krijgt op de camcorder zelf zul je het moeten zoeken in de instellingen van de TV of camcorder. De TV zal hoogstwaarschijnlijk moeten staan op een soort van AV-ingang. Eventueel kun je proberen de camera via scart aan te sluiten als de TV dat heeft. Hiervoor heb je dan wel een scartplug nodig met tulp- of SVHS-aansluitingen.

John van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het blauwe scherm duidt er op dat dat je geen signaal hebt op de computer. Ik heb ook gewerkt met verschillende camera's voor het zelfde type cassette en had daar geen problemen mee. Gebruik je er een speciaal programma voor kijk dan of de instellingen daarin goed staan. Bij een zelfde sony camera had ik wel eens dat de synchronisatie niet helemaal lekker was waardoor je soms van die "bladders" zag. Ik dacht eerst aan de kwaliteit van de tape. Maar bleek ook vaker voor te komen bij recentere cassettes.
Kijk verder of je een tweerichtingen scart kabel hebt (full scart) zowel "in" als "uit".
Succes