Ik heb een tamron 18-270 lens welke polarisatiefilter moet daar op komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Het beste antwoord

Eentje met de juiste filtermaat.
Dat is 62 mm.
Dat klinkt misschien flauw, maar meer is er niet over te adviseren.
Verder maakt het niet uit. Het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt en wat je er mee wilt. En Circulair natuurlijk.
Deze is goed:

B+W Circulair Polarisatiefilter 62 E

Gemiddelde beoordeling: 5 ( 1 review)
Het B+W Circulair Polarisatiefilter laat alleen directe lichtstralen door, waardoor je afbeeldingen kleurrijker uit de verf komen. Licht wat van andere oppervlakken wordt teruggekaatst in de lens wordt dus genegeerd. Je kunt zelf de mate van de filtering beïnvloeden.
http://www.digicamshop.nl/accessoire/131921/70445/category-142954-lenzen-voor-cameras/tamron-18-270mm-f-3-5-6-3-di-ii-vc-pzd-nikon.html

Er zijn twee verschillende filters, een circulair en een lineair filter. Lineaire filters zijn minder duur dan circulaire filters en ook marginaal effectiever. Maar je hebt een circulair filter nodig als je een camera hebt die door de lens meet of autofocus heeft, anders schakel je door het ombuigen van lichtstralen dat het filter doet één of beide functies uit. Kortom je hebt een circulair filter nodig voor alle spiegelreflexcamera’s sinds – ehm – 1960 ofzo ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie geeft daar nu een -1 voor? Een beter antwoord en uitleg kun je hier niet krijgen. Een vette +1...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ALLE spiegelreflexcamera's na 1960 klopt niet. Er waren toen ook veel spiegelreflexcamera's waar je met een linieair-goedkoper filter goed kon werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begrijp de -1 ook echt neit. Helaas kan ik niet stemmen om er een +1 aan te geven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op zich een goed antwoord, alleen het stukje over circulair klopt niet. Die zijn nodig voor de auto-focus, indien die via een hulpspiegeltje en fase detectie wordt gedaan. Lichtmeter heeft er geen last van, die meet alleen het licht dat aan de beeldopbouw mee doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord is gewoon goed, hoor!! +
Kleine details over 1960, eerder of later, enz wegen niet tegen een goed onderbouwd en uitgebreid antwoord waar de VS mee uit de voeten kan.