wat moet je doen bij een olympus trip 35 als hij op automatisch staat en er rood verschijnt?

Als je je olympus trip 35 op automatisch instelt( dus zonder flitser ook) en er verschijnt een rood dingetje als je op de ontspanner klikt, wat betekent dit dan? is er dan te weinig licht? en wat moet ik dan doen zodat hij het wel doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik me niet vergis de Olympus trip 35 is een klassiek model van de jaren 60-80, zonder flitser en überhaupt batterijen of electronische componenten, dus volledig handmatig en mechanisch.
Weet je het zeker dat je het over dit model hebt?
Een rood lampje kan niet eens branden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het toch ook niet over een rood lampje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je hebt helemaal gelijk, ik was iets te snel gaan typen, en dacht ik dat je over een andere model van Olympus had gevraagd.
Zie mijn antwoord onderaan.
Het rode dingetje is een zuiver mechanisch systeem, dat blijkt uit de handleiding.

Antwoorden (2)

hier vind je de handleiding voor je camera.veel plezier ermee.

http://www.olympus-trip.co.uk/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, ik heb het!

Zie de link:
http://www.flickr.com/photos/25797459@N06/6806049918/in/set-72157629145003034
Het probleem is inderdaad dat als je een te donker object van té dichtbij probeert te fotograferen, dan blokkeert de ontspanner. De oplossing is zorgen voor een beter verlicht onderwerp, of toch gebruik maken van een flitser.

De complete handleiding van de Trip 35 vind je via de link onderaan (zie bron)

Eigenlijk knap van Olympus dat zo'n doodeenvoudige camera zonder batterijen in staat was om een onderbelicht onderwerp te identificeren!