Los onderdeeltje in video camera, kan dit kwaad?

Hallo,

Ik heb een jvc everio filmcamera en deze heb ik een keer laten vallen ik had eerst problemen met het inzoomen en scherpstellen maar de dag erna was dat over. Nu functioneert de camera (2/3 maanden later) nogsteeds goed. Maar ik erger me wel aan een onderdeeltje (schroefje?) die loszit in de camera en die rolt echt door de camera heen. Kan dit verder kwaad? Kan deze onderdelen kapot maken of zitten die in de camera ook nog beschermd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Wat vaak afbreekt bij een val zijn de plastic voetjes waar schroefjes in zijn vast gedraaid, of een klik bevestiging van andere delen van de camera. Bij een val krijgen deze het meest te verduren.
Wat er bij jouw camera gebeurd kan zijn, is dat er een stukje plastic is afgebroken, maar niet het schroefje. Want zou je een paar maanden met een rammelend schroefje hebben gefilmd, is de kans erg groot dat deze al kortsluiting had gemaakt.
Dat je autofocus en zoom niet werkten na de val kan veroorzaakt zijn door dat het stukje plastic in het mechaniek van de lensinstelling heeft gezeten en de boel tijdelijk geblokkeerd heeft.
Om van het gerammel af te komen zal de camera uit elkaar moeten worden gehaald en dat is niet gemakkelijk zelf te doen.

JVC heeft een goede service. Je kunt daarom altijd nog je camera aanbieden bij een van de aangesloten servicecentra van JVC. Het servicecentrum dat is gespecialiseerd in videocamera's bevindt zich op Daltonstraat 25 in Dordrecht.