Bestaat er een programma om 3 video's (cameraposities) te mengen?

Binnenkort organiseer ik een talentenjacht en deze wil ik goed opnemen. De professionele cameraman heeft helaas afgezegd, maar ik kreeg een aanbod van iemand om drie camera's neer te zetten, zodat het beeld afentoe omgewisseld kan worden.
Bestaat er een programma, waarmee ik alle 3 de video's kan importeren en vervolgens simpel de camerapositie kan overzetten?
Geluid komt goed, want dit neem ik direct op via een input.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Zelf boek ik als volgt goede resultaten:
Stel één camera met een totaal shot en geluid vast op en laat deze de hele show draaien. Gebruik de andere camera's voor close up's en andere leuke rand verschijnselen. Gebruik een programma als adobe premiere, om het eea te knippen/plakken, waarbij je de eerste camera opname als basis track gebruikt en de overige "korte" shots er in las. Dus het mengen dor je niet live, maar op de edit "computer"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat heel goed met premiere er zijn overigens ook wel andere pakketten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik al jaren Pinnacle en nu versie 15. Deze heeft meerdere sporen voor video. Op het hoofdspoor zet je de de total van één camera op het tweede spoor zet je een insert op de plaats waar je die wil invoegen. Doe je verder niets dan neem het programma automatisch het tweede spoor over en gaat na die shot weer naar het eerste spoor.
Nu kan je op precies het startpunt van spoor twee en het eindpunt van de insert een knipgeven in spoor 1 en dat deel verwijderen en de insert van spoor twee daarin tussen voegen. Vervolgens is het dan ook mogelijk over dat stuk in spoor een en een stukje van het bestaande van spoor een weer een nieuw insert maken van camera drie. Je krijgt dan bijvoorbeeld x seconder spoor één 5 sec. spoor twee een knip op 3 sec in dat stukje van spoor en een knip 3 sec van spoor één waar dan een stukje komt van camera 3 gevolgd weer door camera 1. Dat laatste stukje van camera 3 kon er dus eerst onder om te kijken of die op de juiste positie stond door schuiven van beeldje voor beeldje.
Lastig zo uit te leggen maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies!