Problemen met Sigma telelens, wie kan mij helpen?

Ik ben in het bezit van een Nikon D100 Digitale Spiegel reflexcamera. Op deze camera gebruik ik een Sigma 1:4-5.6 APO lens met een bereik van 70-300mm.

Daarnaast gebruik ik een lens van Nikkor, een 18-55mm lens.

Als ik de Sigma lens op de camera zet, geeft de camera de code "error" aan, wat betekent Release Shutter / Open Sluiter wanneer ik een foto wil maken. Het maken van een foto lukt dan ook niet, wanneer ik AutoFocus (AF) gebruik.

Wat ik tevens meerdere keren heb gehad, is dat als ik de lens op de camera zette, en ik volledig ging vergoten naar 250/300mm, ik een paars/blauwe gloed over me lens zag als ik door de zoeker heen keek. Op de foto is deze waas niet zichtbaar!

Als AF staat uitgeschakeld, en ik dus handmatig moet scherpstellen, kan ik wel gewoon foto's maken!

Met de Nikkor lens van 18-55mm heb ik totaal geen problemen gehad (tot nu toe).

Ligt dit aan de lens, aan de camera, aan een instelling?

wie kan mij helpen?

Misschien heeft iemand hier ervaring mee waardoor ik de lens en misschien zelfs de camera niet hoef op te sturen naar Nikon...

Link naar de gebruikshandleiding van de camera:
http://www.gebruikershandleiding.com/download.asp?download_id=3380

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Het beste antwoord

Ik gok dat het motortje van de autofocus in de lens niet goed meer werkt. Dat komt regelmatig voor bij AF lenzen.