Foto's in aparte mapjes na fotograferen, hoe komt dit?

Als ik meerdere foto's maak met mijn Canon 350D, en deze aansluit op m'n laptop, staan alle foto's in aparte mapjes. Dit is niet altijd al zo geweest, dus ligt dit aan mijn instellingen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.6K

Antwoorden (3)

Dan staat er waarschijnlijk een instelling in je fototoestel verkeerd. Er wordt dan bijv. voor elke dag een nieuwe map gemaakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk ligt het niet zo zeer aan de instellingen van je fototoestel, maar van het programma in je PC waarmee je de foto's downloadt.

Als je b.v gebruik maakt van ZoomBrowser (komt standaard in de CD met alle Canon camera's) dan is er een instelling waarmee je kan bepalen in welke "moedermap" de foto's worden opgeslagen (standaard is dat "Mijn afbeeldingen"), en of deze voor elke dag, week of maand in een aparte map bewaard moeten worden.
Dat werkt op vergelijkbare wijze voor de meeste programma's.
Check dus even de opties of instellingen van het programma dat je gebruikt om de foto's te downloaden, en kijk of daar je gewenste instellingen staan.

Als je mij laat weten welk programma je gebruikt, kan ik je misschien gerichter helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In tegenstelling tot eerder gegeven antwoorden, is dit iets wat wel of niet in te stellen is. Het is geprogrammeerd in de software van de camera. Er wordt per 100 foto's een nieuw mapje aangemaakt. De telling kijkt overigens niet naar het aantal foto's op de SD kaart, maar naar de nummering van het totaal aantal foto's die je gemaakt hebt sinds aanschaf van de camera. Kortom heb je bijvoorbeeld 60 foto's gemaakt en wis je je SD kaart daarna, dan zal de eerstevolgende nieuwe foto, bijv de naam IMGxxx61.jpg krijgen. Na IMGxxx99.jpg zal er een nieuw mapje worden aangemaakt. Is schijnbaar overzichtelijk in de ogen van Canon.