Waarom wil de nikon p7000 niet in 1x scherpstellen

Ik was in de dierentuin en met alle metingen moet ik een keer of 3 drukken voordat de camera hem pakt, bij automatisch scherpstellen gaat het wel goed maar dat wil ik niet omdat de camera niet weer wat ik wil fotograferen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Kijk even naar de instellingen van je camera. Staat de camera zo ingesteld dat deze slechts alleen op het middelpunt scherpstelt? Dan heeft de camera het al gauw lastig als er op precies dat deel geen hard contrast waar te nemen is. Mijn tip: richt de camera eerst op iets anders waar meer contrast heerst (bijvoorbeeld de scheiding tussen gras en water), druk de ontspanknop half in zodat deze scherpstelt. Hou de knop vast en richt de camera nu op het beeld wat je in gedachten had en druk de ontspanknop helemaal door. Op deze manier kun je dan wel sneller foto's maken! Let wel op dat het 'object' wat je gebruikt om scherp te stellen op de zelfde afstand staat als het beeld wat je daadwerkelijk wil vastleggen. Anders is het nog steeds niet scherp!

Succes!