Ik ben van plan om binnenkort met een camera leuke reportages te maken. Wat zijn dingen om op te letten voor een microfoon die we willen gebruiken?

We willen dus leuke reportages maken, en daarvoor willen we een microfoon aanschaffen. Onze camera kent al een 3,5 mm jackplug en een headphone-aansluiting.

Waarop moeten we letten als we een goede (bedrade) microfoon aanschaffen. Het is voor amateur-opnames om zo maar te zeggen, dus iets van 200 euro is iets te duur ;-)

Advies om waarop te letten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Ik denk stevigheid... Voor de rest is een microfoon vrij, ehh, weinig... Ik denk dat als je niet te laag gaat zitten met de prijs, en je een goed merk neemt, dat je dan wel goed zit...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet een "richtmicrofoon" nemen. De karakteristiek van de microfoon ligt dan naar voren, zodat je minder geluid oppikt van de zijkanten. Ga naar een electronicazaak en vraag daar naar zo'n mic. van bijv. het merk Monacor, Altai of Skytronics. De meeste electronicazaken hebben die op voorraad liggen. (PS ik was een oud-vertegenwoordiger bij Monacor)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke prijsklassen hebben die? Weet je daar wat van?
Zou 60 euro al voldoende zijn voor een goede richtmic.?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij nader inzien is een richtmicrofoon niet wat we zoeken, we zoeken liever een handmicrofoon.