Ik open een webshop en ben op zoek naar een mini-studio om heldere, semi-professionele foto's te maken van de aangeboden producten. Waar koop ik dit?

Zie plaatje onderaan. Dit zoek ik. Ze verkopen 'em op camera-accessoires maar ben opzoek naar een ietwat goedkopere versie! Graag tips!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Bij xenos staat ie geregeld in de reclame gids dus ik neem aan dat ie in het vaste assortiment zit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goedkoper?! Dan moet de 'semi'-professioneel uit je vraag, want dan ga je naar duurder toe.
Zelf dacht ik aan zo een 150 euro aan materiaal. Statief, twee lampen, tent. Maar je kunt ook zelf knutselen, met bouwlampen, goedkoop statief(je), tracingpapier.

Semi-professioneel, werkt ook met een grijskaart om de kleurzwemen eruit te halen.
Professioneel werkt met een kleurenkaart (http://en.wikipedia.org/wiki/ColorChecker).

Ik zou eerst een workshop doen voor product/studio fotografie. Leer je om echt semi-professioneel een foto te maken. Ook kan je daar zien welke spullen ze gebruiken en hoe dit eventueel low-cost kan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hopelijk verkoop je producten die niet noodzakelijk kleurecht moeten zijn. Het zou jammer zijn om een paars truitje als blauwe kleur te fotograferen en zo op je website plaatsen.
Anders is zelfs semi-professioneel niet genoeg voor je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleur is nog niet eens het enige. Menig blokker vaas zijn vierkant omdat de fotograaf niet de ronde vorm in de foto kan leggen. Marskramer, blokker of de Lidl heeft nog wel eens zo een studio'tje. Maar met een lege tafel, strak laken/doek onder en achter het product kom je ook ver. Of een fleece deken om een product elegant te maken. Ook kan je confetti strooien of die piepschuim stukje neerleggen.
Met een 'oude' burolamp kom je ook heel ver.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zijwanden zijn on het directe licht te diffuseren...
Het lijkt op een wat synthetische goedkope stof; misschien kun je douchegordijn gebruiken om te diffuseren?? ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of met tracing papier, wordt ook gebruikt bij het maken van kleding of overtrekken. Goedkoop op de markt te verkrijgen of in een stoffenwinkel. http://1.bp.blogspot.com/-WEXqxekRrAU/TWKt3U-aXbI/AAAAAAAAAIQ/rZcSGAIjwbk/s1600/Tracing+paper+needed.JPG Ook een staande lamp die naar boven schijnt is al heel diffuus licht.