Bestaand er één tussen ring om terug oude lenzen te kunnen gebruiken op mijn Canon EOS D450?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Ja!
Een adapter ring, bestaat zeker.
Dan moet je volgens mij wel handmatig focussen; maar dan heb je wel je gouwe ouwe lenzen weer terug.

Zijn erg goedkoop op eBay te koop!
Zoeken op de afkortingen EF (naar) FD meen ik x')
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://bit.ly/OPXGSX
Dat hangt er van af wat je bedoelt met oude lenzen. Als het oude eos-lenzen heb je geen adapter nodig,
als het fd-lenzen zijn heb je een adapter nodig, en moet je je diafragma zelf instellen, en heb je natuurlijk geen autofocus. Ook voor talloze andere oude lenzen bestaan adapters, maar dan heb je voor iedere lens-vatting een adapter nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedank om de reactie, maar ik bedoel die hele oude lenzen met een ijzeren stafje langs onder je weet wel he, voor de gemakkelijkheid het waren lenzen voor op de canon T50 en nu heb ik één eos 450D.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is een fd-lens. Is dus een adapter voor, maar dan moet je dus afzien van automatische belichting (zelf diafragma instellen) en autofocus.