Als ik mijn fototoestel met zijn kabel aansluit aan mijn pc, waarom staat hij dan niet in de lijst van computer?

Zie vraag. Vroeger ging dit wel, maar door nieuw windows niet meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (5)

Je fototoestel moet eerst herkend worden door de nieuwe windows. Normaliter gebeurd dit automatisch, maar bijv. niet als het fototoeste lvan een oudere generatie is. Kijk of je het stuurprogramma kunt vinden op internet van je fototoestel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens de camera aan te sluiten met de kabel, en daarna op het knopje op de camera te drukken om foto's te bekijken (zo'n groen play knopje is het vaak).
Als het goed is springt de camera dan aan en verschijnt in de lijst bij deze computer.

Als dit niet zo is, moet je even op de website van de fabrikant van de camera gaan zoeken voor een speciaal programma voor de pc.

Of je haalt een universele cardreader en stopt daar het geheugenkaartje in.
11 jaar geleden
Meestal zit er bij een (digitale) camera, een cd, die kun je op je computer installeren, dat is het besturingsprogramma van de camera.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook de geheugenkaart in de computer doen. Bij mij is hij dan sneller met herkennen.

Toegevoegd na 8 minuten:
En je hebt geen draad nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is of jouw fototoestel aan staat. Als het uitgeschakeld is ziet de computer hem niet. Bij gebruik van een juiste driver kan het toestel automatisch worden ingeschakeld. Zoek ook even op de site van het merk van je toestel naar de juiste software.
Succes