Welke flitser moet ik kiezen?

Ik wil gewoon een compact opzet flitser voor mijn nikon d3100. Het mag gewoon een basismodel zijn, maar in ieder geval wel verticaal kunnen kantelen. Red ik het met een budget van €200 ? Ik weet niet hoe ik hiernaar moet zoeken. Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Met deze keuzehulp kom je er vast wel uit:

http://www.digicamshop.nl/keuzehulp/501
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je hulp. Het is uiteidelijk de Metz Mecablitz 44 AF-1 digital geworden.

Andere antwoorden (2)

Uiteindelijk wordt de keuze van de flitser bepaald door wat je mee wilt en wat je budget is. Belangrijke dingen om in overweging te nemen is tot hoe ver wil je dat je flits licht komt en of je de flitser wilt kunnen gebruiken als die niet op de camera zit. Dit laatste kan mooiere foto's op leveren. Hier een keuze hulp van een website:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hierboven aangegeven methode is leuk, maar als je alles eruit wilt halen is er maar één optie:
http://www.kamera-express.nl/product/nikon-speedlight-sb-700/
Deze flitser heeft grandioos veel mogelijkheden. Ik heb hem voor mijn dochter gekocht, en ben er stikjaloers op (heb zelf de voorganger,SB600).
Met die 700 kun je bouncen, hij heeft twee filters mee, èn een diffuser, plus een reflectie plaatje, en als klap op de vuurpijl kan ie ook nog dienst doen als "commander", om andere Nikon flitsers op afstand te bedienen, gewoon geweldig!

Toegevoegd na 12 uur:
vergeten: hij is (bij KE) 45 euro meer dan jouw budget, maar is dat dubbel en dwars waard.