Ik heb een Panasonic HDC-SD90 en wil een filmpje in twee scenes splitsen en opslaan. Ik heb Pinnacle 12. Hoe sla ik dit op?

Toegevoegd na 23 uur:
Nou... de scenes splitsen was dus eigenlijk het probleem niet, merk ik achteraf... want dat had ik onbewust al goed gedaan... alleen hoe sla ik het als .avi of .vcl bestand (of ander extension) op. Hij geeft nu aan .stx , zijn bestanden met die extension ook via youtube of facebook te bekijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Laad de originele film in en splits de film.
Verwijder het tweede gedeelte
Sla eerste deel op onder naam deel 1 (of zo)
Laad de originele film en splits de film
Verwijder het eerste gedeelte
Sla tweede deel op onder naam deel 2 (of zo)
Wil je verder bewerken (eindtitel of zo)
laat dan naam deel 1 in
enz.

Toegevoegd na 1 uur:
Oké hier komt het vervolg:
eerste is Importeren.
tweede is Bewerken
Dan kan je overgaan naar derde Film maken
Heb je deel 1 ingelezen en bewerkt dan ga je naar Film maken.
Dan heb je keuzes uit verschillende types, voor internet, voor op een ban en voor op een DVD, enz.
Maak je keuze bijv. Avi of wmv en klik op Maken.
Afhankelijk van je computer snelheid gaat het programma aan zijn werk en heb je een film(pje).

Toegevoegd na 1 uur:
Oh ja, stx is de file waar Pinnacle mee werkt en is niet echt de film maar de codes om alles samen te stellen, beelden, overgangen, muziek, geluid, de knipjes enz. Het is dus niet met wat anders te bekijken. Je ingelezen bestanden zijn wel te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dit een camera recorder met een bandje.

Je moet de camera aansluiten dmv FireWire. En de hele film op te nemen.

1. Ga naar de tab opnemen en selecteer je dv camcorder.

2. Daarna druk je op de knop opnemen.

3. Wachten totdat de hele band is opgenomen

4. Zodra de film is opgenomen druk je op de tab bewerken.

5. Sleep nu alle shots in de tijdlijn.

6. Haal nu de helft weg dmv de DEL knop.

7. Daarna druk je op de knop film maken en maak de film!

8. Dan doe je de andere helft van de film en je hebt 2 films van een bandje!

Kom je er dan nog niet uit:
Mail me even: Larssinic.nl
Of voeg me toe op Skype:
Lars-Jacobs