Hoe kan ik mijn interviewfilmpje langer maken?

Voor mijn school heb ik een interview moeten houden met een ondernemer. Het interview moest gefilmd zijn en minimaal 12 minuten duren. Nou heb ik het interview gehouden en blijkt dat het er maar 9 minuten waren, dit is dus te kort.

Mijn vraag is dan ook: Is er een mogelijkheid om wat tijd te rekken zodat ik dichter of op de 12 minuten kom?

Hierbij dacht ik aan pauze's erin zetten, misschien vertraagd afspelen of valt er met de tijdbalk te sjoemelen?

Het interview overnieuw doen is helaas geen optie meer omdat de deadline al erg dichtbij komt en de geinterviewde op vakantie gaat.

Ik hoop dat iemand tips voor mij heeft om toch nog richting de 12 minuten te komen en ik alsnog mijn studiepunten binnen kan halen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.5K

Het beste antwoord

Maak een intro waar je beelden op zet van het pand van het bedrijf of producten die het bedrijf maakt, een uitro waarin je kort samenvat en eventueel een aftiteling met namen van interviewer, cameraman, gebruikte achtergrondmuziek en gegevens over locatie en opnamedatum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt eventueel je eigen vragen opnieuw opnemen en dan wat uitgebreider stellen. Dan monteer je vervolgens de antwoorden er weer tussen.

Vertragen zou ik niet doen. Dan klinkt het al snel alsof jullie dronken zijn.
12 jaar geleden
Film jezelf een keer met daarin een korte samenvatting over het interview, wat je opviel en wat je leuk/niet leuk vond. Monteer dit in het filmpje (erachter bijvoorbeeld).

Zo blijf je in de opdracht en duurt je film ook langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of vooraf, met een intro en het doel.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, daar dacht ik ook meteen aan! Of maak, als aanloop naar het interview, een intro met informatie over het bedrijf/de ondernemer en wat het zo interessant maakt om hem te kiezen voor een interview. Die info moet wél iets toevoegen; dus geen herhaling zijn van wat later in het interview wordt verteld.
Je kunt de natuurlijke pauzes en het switchen van een gespreksthema gebruiken om wat te laten zien van zijn werkomgeving. Bijv. het huis, dat hij aan het (ver-)bouwen is, inzoomen op een draaiende cementmolen met bijbehorende herrie, fladderend plastic en ga zo maar door. Als je steeds zo'n 20 seconden ertussen zet, met in- en outfaden, kom je al een heel eind, denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een jaar geleden nog een AV opleiding gedaan, en ik weet dus waar ik het over heb.

Als jij zelf tevreden bent met het resultaat, dan laat je het precies zo als dat het is.

Op het moment dat je er aan gaat zitten knoeien en rommelen om het precies 12 minuten te krijgen zul je merken dat je zelf niet meer achter je design zult staan.

Hierdoor gaat de waarde van je creatie omlaag en je geloofwaardigheid. Toon het filmpje zoals het is en je zult zien dat je er voor krijgt wat het waard is.

Geef ook aan waarom het "te kort" is. En zeg er bijvoorbeeld bij "Ik vind dat het ten koste van de kwaliteit gaat, als ik er nu nog iets aan verander."

Ik heb het zelf gehad met een documentaire over Kamp Amersfoort. Deze moest minimaal 8 minuten en maximaal 9 minuten duren, geen uitzonderingen, omdat het op regionale TV zou worden uitgezonden.

Het uiteindelijke resultaat werd 11,29 minuten. En ik heb gezegd "Als ik het inkort, gaat dit ten koste van mijn film, en ten koste van het resultaat. Jullie hoeven het niet uit te zenden, als het te lang is, maar ik ga er niet in knippen."

Het werd goedgekeurd, en ik kreeg een 8+ (het volume was niet goed, anders was het een 9 geworden volgens de docent.)

En het werd uitgezonden.

Nog een extra tip, als je het nog niet had, maak een aftiteling :-) toch weer wat extra seconden.

Veel succes.