Wat betekend HDR bij de foto-applicatie op de Iphone 4?

Ik zie er HDR staan maar weet niet wat het is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

HDR staat voor 'High Dynamic Range.'

Wanneer je de HDR-functie op je iPhone gebruikt (deze functies zit overigens op heel veel apparaten, waaronder spiegelreflexcamera's), zullen zowel de donkere als zeer heldere delen goed worden weergegeven.

Toegevoegd na 2 minuten:
In een HDR opname combineer je meerdere afzonderlijke foto's met verschillende belichtingen zodat zowel de hoge lichten als de donkere gedeelten nog detail bevatten.