Hoe kan ik de beveiliging van mijn Olympus FE-230 afhalen? Er zit GEEN schuifknopje op de geheugenkaart!!

Toegevoegd na 14 minuten:
Er zit GEEN schuifknopje op de geheugenkaart!!! Want het is een xD picture card en daar zit gewoon geen schuifknopje op!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (5)

Er hoord altijd een schijfje op je kaart te zitten. Deze is dus waarschijnlijk afgebroken. Een plakbantje over het sleufje plakken wil vaak wel helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze bestaan echt SD kaartjes zonder lock.
Asl er geen schuifje op de geheugenkaart zit is die waarschijnlijk kapot (schuifje kwijt).
Dit is op te lossen door een plakbandje te plakken waar het schuifje zou moeten zitten, eventueel opgevuld met iets hards.
Zie afbeelding

Toegevoegd na 21 minuten:
Natuurlijk zal het wel: ik neem aan dat het kaartje er goed om in zit?

Dan dit: Voordat u een kaartje van een andere fabrikant dan OLYMPUS, of een kaartje dat in
een computer werd geformatteerd, kunt gebruiken moet u deze eerst in deze camera
formatteren.

Heb je een juiste kaartje:
Compatibele kaartjes
xD-Picture Card (16 MB – 2 GB) (type H / M, standaard)

Als je een nieuw kaartje hebt gekocht kan het zijn dat dit nieuwe kaartje groter is dan 2 GB en dat pikt dit toestel niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer in de software van de camera de eventuele beveiliging uit te zetten. Of het kaartje te legen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukt dus niet! En il ga het kaartje niet formatteren want ik wil de foto's niet weg. En op de pc zetten lukt okk niet want dan zegt de pc dat er geen foto's op staan..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok. probeer dan eens deze; werkt gegarandeerd: http://www.snapfiles.com/get/zaimagerecovery.html
deze camera heeft ook een intern geheugen van 20 MB. ben je er wel zeker van dat de foto's op de CD kaart worden opgeslagen i.p.v. het interne geheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dus een apart model geheugenkaartje
tegenwoordig bestaat er alleen nog de SD en de micro SD
jouw xd picture kaart ligt overdwars
als er geen schuifje op zit
dan is dus blijkbaar alleen in de camera een mogelijkheid om hem van de beveiliging te halen

blijkbaar heb je dus een passende cardreader gevonden

of gebruik je een usb kabeltje ? op dit moment ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je antwoord niet helemaal, maar ik kan de foto's die op het kaartje staan alleen met een usb-kabeltje op m'n pc zetten. Dat lukt dus niet omdat er een beveiliging op zit, dus daardoor zegt de pc dat er geen foto's op staan terwijl die er wel op staan. En ik wil die foto's niet kwijt, dus ik ga niet formatteren!!