Ik heb zelf pas een Canon 600D gekocht. Bevalt me uitstekend. Maar goed. Ik fotografeer dan ook al jaren met Canon. Omdat ik inmiddels al meerdere lenzen heb en omdat ik de camera niet echt meer hoef te leren kennen. Behalve de nieuwe dingen. Hiervoor had ik een 300D. En daarvoor de analoge EOS 300. Dus vandaar.

Maar leden van de fotoclub zijn ook te spreken over hun Nikon camera.

Vaak blijf je bij hetzelfde merk om boven genoemde redenen.

Als jij nog moet kiezen en nog niet merkvast ben, dan moet je goed bedenken wat je wil. Wat voor eisen stel je aan de foto's en aan de camera. En kijk ook eens naar de prijzen van lenzen. Overigens ook daar is Sigma bijvoorbeeld een uitstekend (goedkoper) alternatief voor de merklenzen. Maar dan nog blijft het moeilijk kiezen, want beide camera's ontlopen elkaar gewoon nauwelijks.

Succes !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Nikon is beter maar het zal niet heel veel uitmaken. Maar het is op zich een goed alternatief hier voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schelen beide praktisch niks, vaak is het zo" je bent een Nikon fotograaf of een canon" beide eens in de hand nemen o ze lekker aanvoelen. Erg belangrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan of je al wat hebt. Heb je al Nikon objectieven, is het zeker geen alternatief.
Verder heeft de Nikon nog een CCD sensor, wat net even wat mooiere beelden geeft.
Buiten deze twee dingen zijn de camera's wel ongeveer gelijk.