Als ik een foto maak met mijn Canon EOS D1000 camera, kan ik die dan afdrukken op een groot doek van 4 meter bij 2,5 meter?

Of is de kwaliteit dan enorm slecht?
Bedankt

12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Dat gaat zeker. Ik ga er wel van uit dat je een goed objectief hebt, maar wat de camera betreft zonder meer. Tenslotte ga je een foto die zo groot is ook op zekere afstand bekijken. Zoals ook andere respondenten al schreven: gebruikt de beste resolutie, het beste RAW voor de opname, zodat je zoveel mogelijk beeldinformatie hebt ( bij JPG gooi je altijd een heleboel informatie weg, zelfs bij de grootste en beste kwaliteit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Delano123
12 jaar geleden
Super bedankt voor de tip! Ik zou alleen graag de bestanden op willen slaan als RAW EN JPEG. Nu geeft hij in JPEG alleen zwart/wit foto's. Heeft u enig idee hoe ik dat kan veranderen?
Mijn dank is groot!
Delano123
12 jaar geleden
Excuses het is al gelukt! Nogmaals bedankt voor uw antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi zo. Wat je zelf uitvogelt blijft ook meestal het beste bij, dus dat vergeet je niet meer.
Wet niet of jou camera het kan, maar mijne kan ze apart tegelijk opslaan (dus eenmaal RAW en eenmaal JPG tegelijk)

Andere antwoorden (3)

Als ik de specificatie op internet lees is de foto 4582 pixels breed. Dat is 0.9 pixel per milimeter; moet te doen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Delano123
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!
Dat kan zeker, ervan uitgaande dat zo'n doek niet met een loep van dichtbij bekeken wordt. Je moet natuurlijk wel een goede foto hebben. De nachtwacht is van dichtbij ook niet zo scherp als van een afstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Delano123
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!
Aan de camera ligt het in principe niet. Die heeft genoeg megapixels. De foto moet wel in de hoogste kwaliteit gemaakt zijn en het is ook belangrijk dat hij goed scherp is. Dus bij voorkeur op een statief gemaakt. Alhoewel er op een doek ook alweer details verloren gaan t.o.v. fotopapier. Dus ja, het moet zeker goed te doen zijn met de EOS 1000D.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Delano123
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!