welke videocamera is heel goed voor hd film?

Ik wil een nieuwe videocamera gaan kopen, ik heb nu de kodak zi8,, welke camera is erg professioneel film 1080p en is handig in gebruik, (en ook belangrijk heeft een externe mic. ingang) ow en ik wil trouwens een echte professionele dus geen pocket cam meer.. (kan trouwens ook wel professioneel zijn maar toch ;p )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

De Sony HDR-TD10E heb ik zelf en is een perfecte 3D + HD camera. De HD beelden zijn subliem en de camera is eenvoudig in gebruik. Wil je in de toekomst via 3D de opnamen zien kan dat en tot die tijd heb je perfect 2D beeld in HD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk even op http://www.camcorderinfo.com/ratings.php zij reviewen camera's serieus en de 3de en 4d beste camera zijn al heel betaalbaar. De nummer 4 wordt is vergelijkbaar met de Nederlanse modellen in de link.

Toegevoegd na 4 minuten:
De Canon Legria M41 heeft trouwens een mic ingang de andere twee niet. De Pana heeft ook een mic ingang.

Toegevoegd na 9 minuten:
Overigens zijn dit geen professionele camera's, die kosten al gauw een aantal duizende euro's en moet je meestal op je schouder houden.