Wat is een mooie resolutie voor een foto op Hyves/Facebook?

Wat is een redelijke resolutie voor foto's welke enkel op Hyves/Facebook te gebruiken zijn, dus te klein om een redelijk afdruk van te maken, maar wel net genoeg om op sociale media te plaatsen?

Ik zat zelf te denken een een resolutie van maximaal 500 a 600 pixel breed, maar misschien is nog kleiner ook nog wel mogelijk.

Deze verkleinde versies wil ik gratis weg geven, uiteraard wel met een © over over de foto heen, speciaal voor de sociale media.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Meestal word een resolutie van 500 pixels breed of 600 pixels breed gegeven als foto voor op Hyves.
Dat is tenminste het formaat van foto's dat ik meestal krijg van een fotograaf.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kleiner dan 500 pixels breed zou ik niet doen, dan vallen alle details weg.