Beginnen met feest- en bruidsfotografie: welke camera/lens kan ik het beste gebruiken?

Ik heb wel al enige ervaring maar heb een wat verouderde camera Canon 350D EOS.

Ik wil graag een betere camera/lens kopen... Iemand advies?

Toegevoegd na 17 minuten:
Het dus voornamelijk om portretfoto's maar ook close ups van bijv de bloemen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.3K

Het beste antwoord

Vrij simpel, dit moeten mooien portretten worden van de bruid.
Het liefste met hun zoveel morgelijk gesioleerd van de achtergrond.
Dus met een 50mm f1.8 krijg je heelveel achtergrond onscherpte voor een lage prijs.
Ik zou voor die gaan.
En dan over je body, de 350D hij lijkt me geschikt, dus voorla daar nu geen geld in steken, maar het lijkt me niet gek om toch eens na te denken voor in de toekomst ene update aangezien een body niet het eeuwige leven heeft en je niet twijdens een reportage problemen met je body wil hebben.
Veel
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kunst bij dit soort fotografie is dat je creatief bent in de compositie van je foto's.

Wat je ziet bij de betere reportages is dat er gewerkt wordt met de scherptediepte van de foto's: het onderwerp is scherp en komt goed uit doordat de achtergrond onscherp is. Dit bereik je met een groot diafragma en dus een korte brandpuntsafstand. Je kunt dit zien aan de f-waarde. Hoe kleiner de f-waarde, hoe groter het diafragma en hoe kleiner de scherptediepte.

De EOS 350D is in eerste instantie ruim voldoende voor dit soort foto's. Je kunt dus het beste investeren in een goede lens met een korte brandpuntsafstand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor brandpuntafstand heb jij daarvoor in gedachte?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet het in de andere antwoorden al: hoe kleiner hoe beter, maar in principe is alles wat kleiner is dan de standaard meegeleverde lens beter. De genoemde zoomlens is natuurlijk een mooie universele oplossing.
't is voor mij alweer en tijd geleden dat ik een dergelijke reportage heb gemaakt, maar met een lichtsterk standaard objectief (voor de EOS is dat ±30 mm) en een goede groothoek, en daarnaast een zogenaamde portret lens kom je ver. Tegenwoordig zitten deze waardes in de betere zoomlenzen. Een 24-70 bijvoorbeeld dekt voor reportage werk eigenlijk alles af, zeker als het een 2,8 of 4 zou zijn. Weet niet of die er is voor de EOS, ben zelf een Nikon-rakker. Verder zul je een fatsoenlijke flitser paraat moeten houden, want je weet maar nooit in wat voor donker hoekje je ook nog even een plaatje moet schieten!
Zoals roqui ook al aangeeft, de camera is op zich goed genoeg, ik zou eerst voor een goed objectief gaan, en daarna gaan sparen voor een nieuwe body, wel ook een EOS dan, anders past je lens niet meer, of anders alles ineens nieuw, maar dat kost een paar centjes.