Is een camera met waterschade te repareren, door jezelf? Zo ja, hoe?

canon eos 500d

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
7.4K

Antwoorden (5)

Laat hem sowieso een maandje liggen zodat hij kan drogen. Het liefst ergens in je huiskamer, niet in de zon want dat vind plastic niet zo plezant. Haal de batterij er uit en sd kaart. Als hij het dan doet heb je geluk, anders moet je naar een winkel, maar daar zeggen ze waarschijnlijk dat je een nieuwe moet kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZEKER niet laten liggen, daar gaat alles van kapot, er zit tenslotte metaal in dat gaat roesten e.d.
In een bak ongekookte rijst leggen voor een week. Moet jij eens kijken wat er gebeurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal hem zover als je durft uit elkaar en stop hem met electronicavochtvreter of iets anders wat vocht opneemd zoals het bovengenoemde rijst in een bak.
Zet hem vooral niet aan!
Wacht een week zet hem inelkaar en kijk wat er dan gebeurd!
Mischien had je een verzekring voor je camera en kunnen hun wat voor je betekenen of is het door iemand anders gekomen waardoor je aanspraak kan maken op zijn verzekring.
Heb je dit geluk niet, hoop ik dat de camera nog geen kortsluiting heeft gemaakt, de vloeistof niet zoet was of schoomaakmiddel of zoiets en dat je camera het snel weer doet!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de vraag hier moet stellen, zou ik zeggen dat je te weinig kennis hebt om het zelf te doen.
Wel kan je misschien op youtube een filmpje vinden over hoe je de camera uit elkaar kunt halen om bij de diverse onderdelen te kunnen komen.

Maar eigenlijk zou ik dit aan de professional over laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net als gdanonym kan ik hier maar één antwoord geven: naar een officiële hersteller, en wel zo snel mogelijk, want vocht doet alleen maar kwaad in je camera, en zelf kun je er echt heel weinig aan doen. (hoewel die tip over rijst wel toe te passen is)