Canon 300 d een goed beginnerstoestel ?

Ik ben al enige tijd op zoek naar een betaalbare digitale spiegelreflex camera.
Nou heb ik mij op 1 of andere manier gefocust op zo'n canon 300 D
Op tweedehands sites staan er zat te koop.

Ik wil na jaren van gebruik van compact camera's mijn horizon wat verbreden. Ik mag graag foto's van de natuur maken en wil bijv. goed in kunnen zoomen.

Ik heb een paar vraagjes
Wat hoort er standaard bij
Wat is een kitlens
kun je lenzen van een analoog (Pentax)fototoestel op een digitale gebruiken.
Wat is een goed alternatief ( max € 300,00)
Heeft het zin om te bieden op een advertentie die al meer dan 3 maanden bestaat.
Waar moet je verder op letten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al een goed Antw ja de Camara is prima . Hoe te testen ,neem je eigen sd kaart mee ,maak n paar foto's ,met en zonder flits enz . Kijk of alles goed werkt . Neem kaartje mee ,zet m op de computer en kijk of het Beeldje Oke is . En of er een foutje ,vlekje ,waasje steeds op iedere foto terug komt . Oudere eos lenzen v canon passen meestal wel .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
300d slikt geen SD (uit mijn hoofd) maar CF(compact flash), pas bij de 450D is overgestapt op SD bij consumenten DSLR's door Canon.

Antwoorden (1)

De 300D is een prima camera.
Standaard hoort er een batterij bij. Het is handig een tweede batterij er bij te kopen.
Standaard hoort bij een nieuwe camera een CD met gebruiksaanwijzing en software van Canon.
Een kitlens is de lens die er op zit als de camera
verkocht wordt. Dat zit dan in een pakket.
Als beginner kan je die lens best gebruiken.
Het zou deze lens zijn:
Het EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 objectief is speciaal ontworpen en heeft een optisch element met een kort brandpuntafstand achter dat is geoptimaliseerd voor de sensor van de EOS 300D.

Sommige analoge lenzen passen wel op digitale camera's Hoe dat zit moet je maar eens opzoeken.
Maar een Pentax lens past niet op een Canon camera.

Goeg opletten dat er geen beschadigingen op zitten.
Zo'n camera niet kopen als je hem niet gezien hebt.
Er is aanbod genoeg, dus is het niet raar dat ie er al 3 maanden op staat.
Gewoon laag gaan zitten met je bieding.

In de tweede bron zie je een overzicht van de canon reeksen.
Zelf heb ik nog een 20D, ook al verouderd.
Als alternatief zijn er de 350 D en de 400D, ook al wel tweedehands te verkrijgen.

Lees ook de antwoorden op dezelfde vraag in dit forum:
http://www.fotoapparatuur.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=14567