In principe niet. Je moet er maar op vertrouwen dat het apparaat alleen met de bank communiceert in plaats van je pas te skimmen. Dat kun je niet zien. Maar dat is in feite net zo bij geld uit de muur en pinapparaten in winkels, treinkaartjesautomaten, parkeergarages etc.

Als je zelf iets hebt besteld bij een betrouwbaar bedrijf, dat het bestelde product werkelijk af komt leveren, en je na controle van de levering met PIN betaalt, is het risico beperkt, net als in een winkel. Als er tóch met het apparaat is gerommeld door de bezorger, is de dader ook te traceren.

Als het een ongevraagde transactie is, bijvoorbeeld een schoorsteenveger of glazenwasser die aan de deur zijn diensten aanbiedt of een 'goed doel' dat aan de deur collecteert met een mobiel pinapparaat, is de kans veel groter dat je wordt belazerd. En als dat zo is, is de vogel definitief ontraceerbaar gevlogen tegen de tijd dat je het doorhebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het van een gerenomeerde firma is, wel. Maar als je iets aan de deur koopt,zou ik het zeker niet vertrouwen als jehet verschuldigde bedrag op die manier kunt voldoen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe moet je als
consument zo'n apparaat vertrouwen, als zelfs de vaste
geldautomaat bij de bank kan worden voorzien van een skimmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou om veiligheidsredenen nooit voor deze betaalwijze kiezen; er zijn toch immers zat andere betaalmethodes.