Canon 550D in het engels en welke SD Card is de beste keuze?

Misschien een domme vraag maar ik moet het weten; is het mogelijk om in de canon 550d menu de taal op engels te stellen als je het hier in nl aanschaft? En welke class snelheid SD Card is de beste voor het filmen en hoeveel tijd geeft het je?

Dank u.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het menu van deze camera kun je uit een heleboel talen kiezen, waaronder ook engels. Succes.

Antwoorden (1)

Ja de camera taalkeuze kan ook op Engels gezet worden.
Volgens mij geldt dat trouwens voor elke camera die je koopt, dat engels altijd een optie is.

De Canon 550D heeft de mogelijkheid om met SDXC kaarten te werken. Dit zijn SD-kaarten met een opslagcapaciteit van 64 GB tot 2 TB. SDXC staat voor Secure Digital Extended Capacity. Deze zijn alleen te gebruiken in apparaten waarop dit expliciet vermeld staat, waaronder dus de Canon 550D.

De vraag is echter of je voor kaarten met zo'n grote opslagcapaciteit wilt gaan.
Als er tijdens je vakantie bijvoorbeeld iets met je camera gebeurt, dan ben je direct alle gemaakte foto's kwijt.
Met het gebruik van meerdere kleinere kaarten verspreid je het risico.

Ik zou je dus gewoon meerdere SDHC kaarten aanraden van zo'n 2 GB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt wel specifiek gevraagd om te filmen. Dan is een snelle grotere kaart aan te bevelen, maar groter als 8Gb zou ik inderdaad ook niet gaan, wel kijken voor class6 of hoger. Voor foto's is 2 of 4Gb voldoende en heeft die hoge "class" waarde ook geen zin, class 4 is ruim voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb helemaal over het filmen heen gelezen... kwam blijkbaar niet verder dan de hoofdvraag.
SDHC is dan beter dan de oude SD-kaarten en inderdaad, iets meer ruimte is dan aan te bevelen.