Probleem met fototoestel

Wij hebben een digitale camera van 3 jaar oud, net nu de garantie verlopen is gaat hij kuren vertonen. Hij trekt de batterijen leeg. Iemand tips wat we nu het beste kunnen doen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (8)

Laten repareren. Ik weet het, een geniaal idee, je moet er maar op komen....
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 niet geniaal
Veel batterijen in huis halen, of een nieuwe camera kopen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hang er van af wat voor camera het is,
Als hij heel goedkoop was heb je nu voor weinig extra geld een betere die langer met zń batterijen doet.
Als het bv een Nikon of Canon spiegelreflex is, dan zou ik laten repareren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Batterijen worden niet snel leeggetrokken maar zijn gewoon op. Tijd voor nieuwe accu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Repareren van digitale camers's is meestal onbetaalbaar. of onmogelijk.
Als je oplaadbare batterijen, koop dan eens nieuwe, want je kunt oplaadbare batterijen maar een beperkt aantal malen opladen, maak ze eens een keer volledig leeg, met een lampje bijv. en laad ze dan volledig op. Dat wil nog wel eens helpen. Als je snel wilt zijn, koop dan nieuwe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan toch maar weggooien en een nieuwe kopen, Een Nikom bijvoorbeeld.
Ik zou eens kijken voor een nieuwe batterij. Kan zijn dat ze gewoon op zijn.

Let wel op dat je de nieuwe batterij eerst 3x helemaal op- en ontlaadt. Dan gaan ze stukken langer mee!

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een camera van drie jaar oud. Heb je al gekeken wat de huidige waarde daarvan is op Marktplaats? Reparatie zal al gauw duurder zijn. Geef hem aan je (buur)kinderen en koop een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben zelf monteur en raadt het je af hem te laten repareren.
Vaak ben je meer geld kwijt voor onderzoekskosten/reparatie dan een nieuwe zou kosten.
Misschien is de oplader van je batterijen niet goed meer waardoor het lijkt alsof je camara de batterijen leeg trekt.