Welke camera is beter? Canon Powershot SX 230 of Canon powershot S95?

Ik zit te twijfelen tussen deze twee camera's. SX230 kan geweldig goed inzoomen, maar is het dan nog scherp? En de S95 kan dat weer niet. Maar ik heb de S95 in de winkel geprobeerd en die heeft wel een prachtig scherp beeld.

Ik wil mooie scherpe foto's kunnen maken. En ik zou het meest foto's maken van dieren en de natuur.

Iemand ervaring met één of allebei de camera's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt een goeie foto wil voor je geld, een grote sensor en enorme zoom zou ik voor de Canon powerShot SX20 IS of de Canon powerShot SX30 IS twee top camera's aleen wel wat duurder dan de twee uit het voorbeeld

Het beste antwoord

Volgens Flickr.com is de S95 beter en populairder...
http://www.flickr.com/cameras/canon/?s=rank#models

Als ik zelf de beelden bekijk van de S95 en de sx230, dan vindt ik zelf ook de S95 beter.

http://www.flickr.com/cameras/canon/powershot_s95/

http://www.flickr.com/cameras/canon/powershot_sx230_hs/

Ga voor beiden naar recent, omdat de anderen bewerkt kunnen zijn. Bij recent zie je vaak de ruw genomen foto's van amateurs. Dus kan je beter de kwaliteit van de camera bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie en de link! Ik zoek al een hele tijd voorbeeld foto's.

Andere antwoorden (1)

Ik heb geen ervaring met beide camera's, slechts met de SX230 en daar ben ik héél tevreden mee. Ik heb die camera onlangs nog aan een semi-professionele fotograaf laten zien en die was ook onder de indruk van wat dit compacte toestel allemaal kan.
Jouw vraag richt zich vooral op het scherpstellen. Daarin ontlopen deze twee camera's elkaar niet zo, behalve dan dat de sx230 gezichtsdetectie heeft wat ik zelf een grote plus vind. Daarnaast heeft de sx230 een Image Stabilizer, daardoor heb je meer kans op een scherpe foto.
Als je naar de specs kijkt zie je wel dat de s95 meer modi heeft, als je daar op gesteld bent is dat de moeite waard.
Zelf heb ik voornamelijk gekozen voor de sx230 omdat je er ook voortreffelijk mee kan filmen. En wat ook wel een leuke gadget is is de GPS logger.

Kijk even bij de bron, daar staan de specs van beide camera's netjes op een rij, zo kun je misschien beter zien wat het verschil is tussen de types.
Succes met kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord en de link! Kan ik zeker wat mee.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik ben het helemaal met het antwoord eens! Ook ik heb geen ervaring met deze toestellen, maar zo'n optische zoom is (zeker als je graag dieren en natuur fotografeert) ideaal. En Canon is gewoon een prima merk. Verder is er het prijsverschil: de S95 is duurder. Als je kijkt naar de specificaties en beoordelingen, zou ik zeker voor de SX230 gaan!
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product%5B%5D=221ED9CAED5C4622BD6850400F37A2EF&product%5B%5D=B573229CA9AF49CA8FCE6FF4BD06BE87&ps=10