Wat mis ik nog op me lijstje voor de EOS1000D?

Ik ben op dit moment een lijst aan het maken voor mijn camera. Maar ik denk dat ik nog wat vergeten ben. Kan iemand de lijst aanvullen? (en dan compleet posten, erg handig voor anderen misschien ook, die ook niet exact weten wat ze erbij willen). (Kosten zijn even niet belangrijk)

Op dit moment heb ik zelf de camera, de standaardlens met zonnekap/uv haze filter, een waterdichte tas en een statief. Tevens een reserve camera, mobiel en me pieper (ja ben 112 fotograaf).

Ik ben van plan om voor me verjaardag een regenhoes te vragen en/of een batterijgrip met accu's, of deze eventueel later met de volgende items zelf te kopen: een tas voor mijn lensen, een telezoom/macro lens (met natuurlijk ook weer een filter en zonnekap) en eventueel nog een statief (zodat als ik een enorme lens koop, die ook stil blijft staan, huidige statief kan max 5 kilo aan volgens de beschrijving.).

Maar hierna, weet ik het niet echt meer. Het gaat ook misschien niet spoedig gebeuren, maar, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat ik nog meer nodig heb en zo een geordend lijstje als dit (hieronder) te maken:

- Camera
- Lens (lenzen), met zonnekap/filter
- Waterhoes
- Reserve camera (Compact)
- Mobiel (Reserve camera, communicatiemiddel)
- Pieper (alleen als je ook 112 fotograaf ben handig).
- Batterijgrip (met 2 accu's erbij)
- Tas(sen)
- Statief(en)

Alvast bedankt voor de hulp. Excuses voor mijn ABN!

We spreken over de EOS1000D op dit moment. Maar misschien voor andere DSLR's is dit ook handig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Wat ik nog mis:
-Flitser
-Lichtmeter (met eventueel flitsmeter)
-Hoekzoeker
-Afstandsbediening
-Extra batterijen voor flitser
-Polarisatiefilter
-Lenspen om de lens mee schoon te maken
-Ringflitser voor je macrolens
-Geheugenkaart, een 2e of een groot genoege
-Studioflitsset, met paraplu's, softboxen, grid, reflector, snuit, ontstekers
-Tussenringen voor je macrolens
-Black rapid camerariem

En nog veel meer, afhankelijk van het specialisme. Jij hebt bij die pieper tussen de haaksje staan voor 112, dus ik ga ervan uit dat het een universeel lijstje moet zijn.
Veel punten zijn ook handig voor als je in de studio fotografeerd. En een compleet lijstje vind je natuurlijk door het hele assortiment van een fotozaak op te noemen.

O, en het complete lijstje kan je zelf wel even knippen en plakken. Ik zal ook vast nog wel iets vergeten zijn.

Als je 112 fotograaf bent, is de black rapid camerariem onmisbaar. Daarmee kan je erg snel de camera paraat hebben. Zie hier voor een afbeelding
http://www.michaelpalmer.com/wp-content/uploads/2011/03/black-rapid-strap-system.jpg
Ik heb die zelf gemaakt van een schouderband van een sporttas. Super praktisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die riem wordt bevestigd aan de statief schoefaansluiting. Ik heb een statief met een losse afneemdeksel. Daaraan zit een schroef met een oogje. Middels een haak wordt de riem daaraan gekoppeld. De camera bungelt ook ondersteboven. Zoek maar eens wat filmpjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ...:))

Andere antwoorden (4)

Externe flitser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje vreemde vraag. Als je fotografeert weet je toch wat je nodig hebt. Jou vraag komt eigenlijk neer op:
"Wat is er allemaal te koop voor mijn Canon?", en ik denk niet dat je dat bedoelt. Naast je standaard zoom een goede groothoek en een flitser, dan kun je al haast alles aan. UV filter lekker wegdonderen, is alleen maar ballast, je zonnekap is voldoende bescherming.
Goede camera-rugzak is geen gek idee, en als je inderdaad ooit een telekanon koopt moet dat een grote tas zijn. Batterijgrip is praktisch, met batterijen (AA) mogelijkheid is super, die zijn namelijk altijd en overal te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat zou je denken van een goede flitser.
Of een afstandbediening, draadloos.
Goede ervaring met deze store.
kijk alleen goed wat je wilt hebben en vergelijk.
m.v.g. Quad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schoonmaakspullen, je kunt een heel setje tegelijk kopen en kaartjes natuurlijk voor opslag maar die heb je vast al en afstandsbediening uiteraard niet vergeten losse flitser is handig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geb een eos 300D zou hem niet meer willen missen, veel succes met je mooie spullen! Je bent wel een grote bofkont dat je dat allemaal kunt gaat kopen, heb je de loterij gewonnen?