Welke spiegelreflexcamera van +/- 450,-/550,- kopen?

Ik heb me in winkels laten informeren over de aankoop van spiegelreflexcamera, maar vind het echt heel moeilijk om te kiezen... Graag jullie tips/adviezen, bedankt alvast!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Volgens de laatste consumentengids (juli-augustus 2011) zijn de Nikon D3100 (€480) en de Canon EOS 11ood (€500) allebei "beste koop".
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.kamera-express.nl/product/nikon-d3100-af-s-18-55mm-vr/
of
http://www.cameranu.nl/nl/Digitale-Cameras/Nikon/Spiegelreflex/Nikon-D3100-18-55-VR/H257_1010_118554/

Andere antwoorden (5)

Ach voor die prijs kan je geen miskoop doen, pak een nikon of een canon, zit je altijd goed. Ga voor een instap model, zolang je nog niet precies weet wat je zelf wilt. Later kan je met ervaring beter kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies ook mijn antwoord +1
Je moet allereerst voor jezelf bepalen welke eisen jij stelt aan de camera en wat bij jou kennis over fotografie past. Als je een camera koopt en vervolgens alleen de automatische stand gebruikt kan je net zo goed een compactere camera kiezen. Dan ga je kijken welke in aanmerking komen, vervolgens ga je proberen welke jij prettig in de hand vind liggen.
Succes met uitzoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft helemaal niet te kiezen. Sterker nog, ook gewoon niet doen. Neem er gewoon 1 met je ogen dicht, maar tuur alleen maar door je vingers naar het merk Nikon of Canon. Je kunt gewoon geen miskoop doen!

Veel plezier MORGEN met je nieuwe camera!

Hou deze site maar eens in de gaten voor een leuke aanbieding
http://www.voordeelmuis.nl/categorie/21/spiegelreflexcamera.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals de anderen al zeiden. Het maakt niks uit.

Zijn maar 3 dingen waar je echt kritisch op kan kijken:
- Wil je ermee filmen, of wil je net zoals ik echt alleen foto's kunnen maken.
- Wil je een draaibaar LCD scherm (ideaal als je lage foto's maakt), neem dan een Nikon (Canon levert dat pas vanaf 600 euro).
- Wil je weatherproof of niet. (Erg handig om in de regen te kunnen fotograferen. Maar tegenwoordig heb je weerhoesen/tassen al voor 30 euro maximaal die waterdicht zijn)

Maar verder, gewoon een kiezen. Wel raad ik en duidelijk vele anderen de Canon of Nikon aan. (Canon betaal je eigenlijk meer voor de naam dan het product, dat wel).

En ja, wat je overhoud, gewoon sparen tot een lens of accesoires. Want zonder kun je weinig. Ik dacht namelijk ook ff zoiets te kopen, viel me al na 1 week op dat ik wat miste. Filter/Zonnekap/Batterijgrip/Nieuwe lens en ga zo maar door.

Simpelweg, gewoon de meest random one kiezen en hopen, dat die bij jou past. (Maar wel Nikon/Canon, de rest levert niet zo hoogwaardige kwaliteit)

Sorry voor mijn ABN!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik er van uit mag gaan dat iemand die een spiegelreflexcamera wil hebben, graag verder wil gaan dan de oppervlakte wat fotografie betreft,

dan wil ik je graag op het hart drukken een van de merken te kiezen die ook professionele modellen voeren.

Of beter nog; een van de merken te kiezen waarvan de professionele modellen beroemd zijn om hun fantastische kwaliteiten.

Voor mij is dat Canon, en een ander kan je misschien helpen met een van de andere roemruchte merken.

Van de Canon kun je een semi-professionele spiegelreflexcamera al kopen voor onder de 500 euro met kitlens. (Kitlenzen zijn niet de besten, maar het is een begin.

Kijk dan eens naar de Canon 1100D met 18-55mm IS II lens. Ze vragen daar bv 493 euro voor.
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1544698/canon-eos-1100d-plus-18-55mm-is-ii.html

Konijnenberg is trouwens het allerbeste bedrijf voor fotografie. Ze hebben er ook occasions met garantie.

Als je dan over een jaar verder wilt kun je bij hen je kitlens in ruilen voor iets beters. En later je body inruilen voor iets beters en zo verder.
Heel erg prettig zaken doen / klant zijn bij hen.

Toegevoegd na 3 minuten:
O jee, ik heb nog steeds de regels niet gelezen van GV dus misschien mocht ik helemaal geen bedrijf noemen !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als dat niet mocht, een bedrijf noemen, dan hoop ik dat het antwoord al gelezen is, want Konijnenberg is prima.