Casio camera, de lens gaat niet volledig naar buiten en maakt een raar geluid? Wat is dit?

Ik heb een casio camera en plotseling gaat de lens niet helemaal meer naar buiten en maakt hij een raar geluid. Hij blijft iets meer dan een seconde proberen en sluit zichzelf dan ook weer af en trekt de lens weer in.
Hij is NIET gevallen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.4K

Antwoorden (4)

waarschijnlijk zit er dan zand tussen en dan gaat die moeilijk dicht. ik zou bijvoorbeeld proberen met een spuitbus vloeibaar lucht. dat is een spuitbus met puur lucht. anders kan je ook flink blazen tussen de delen van de lens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop voor je dat het vuiligheid is en denk ook aan een kapotte aandrijving om de lens uit te schuiven. Dit kan gebeuren als de camera met de lens eruit een tik heeft gehad. De camera registreert een lensfout en trekt dan in. Dat rare geluid kan het uitschuifmotortje zijn wat de lens niet goed naar buiten kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan van alles zijn
Ga bij de hoge tafel zitten, zorg dat je een goede schemerlamp op tafel hebt staan, die je ook kunt richten, en bekijk dan alles goed, misschien zie je ergens speling of iets wat niet zo hoort te zijn? Kun je echt nixs zien of vinden, dan blijft alleen een goede reparatie dienst over, maar je moet jezelf dan Kritisch (objectief) afvragen of het dit allemaal nog waard is?

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Technisch probleem, maar waarschijnlijk zit er een zandkorreltje tussen de 'kapjes' van je lens. Goed kijken of je lens een klein beetje schuin staat en zo nodig er eens goed op kloppen.... deed bij mij trouwens wonderen.