Vraagje over spiegelreflex camera (Zie omchrijving)

Ik heb een canon 550D. Gisteravond was ik bij een optreden van iemand en daarbij is natuurlijk veel (verschillende) licht. Ik had m'n camera op de automatische stand staan. Maar aldoor als ik een foto maakte, stond er daarna busy en moest ik weer even wachten tot ik de volgende foto kon maken. Vorige week had ik een filmavond van het werk en van de rode loper mocht ik foto's maken. Maar doordat er busy stond, heb ik helemaal niet veel foto's kunnen maken! :(

Nu ben ik een beetje naar de instellingen aan het kijken. Je kan de camera ook in de AV stand zetten en dan continu opname. Alleen dan is het zonder flits. Met flits maak ie alsnog 1. Weet iemand misschien een tip, hoe je bij optredens waar het vaak donker is, toch mooie en snelle foto's kunt maken (met flits).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (2)

Iso omhoog, snelle geheugen kaartje kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! Ik ga het proberen! En hoe bedoel je snelle geheugenkaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
twansalou bedoelt een kaartje met betere specificaties, dat sneller gegevens kan verwerken. In dit geval zal dat niet baten. Zijn andere opmerking klopt wel, zet de iso op 800 (of 1600), en je kunt zonder flits werken, maar de opmerking "busy"lijkt mij te duiden op inwendige bewerkingen in je camera. Ik ken de Canon niet, maar ik denk dat je ergens iets aan hebt staan dat veel tijd kost.
Neus eens rond op http://www.eosdigitaal.nl/forum/ en stel daar je vraag bij het onderkopje apparatuur.
Ik heb zelf ook een 550 en je kan de flitser aanpassen aan jou voorkeuren en ja av is wel fijn! Zelf werk ik op functie p