op mijn LCD monitor staat HD ready kan ik mijn HD camera erop afspelen ik heb namelijk meerdere keren gehoord dat de filmkwaliteit dan niet HD is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (4)

HD-ready kan ook HD afspelen. 720p en 1080i zijn ook HD formaten. Dus je kan je HD beelden zeker wel op je HD-ready scherm afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HD Ready betekent dat ie alleen HD kan weergeven als er een extern HD apparaat op wordt aangesloten...

Full HD tv's geven HD beeld, ook al is het een TV uitzending..
HD Ready doet dit niet (vandaar ook verschil in prijs) maar als jij met HDMI een apparaat aansluit heb je 100% HD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn Full-HD scherm geeft ook alleen HD beeld als ik er een extern apparaat aan hang. HD-ready heeft een aantal eisen zoals het kunnen ontvangen van 720p en 1080i signalen en een minimale resolutie van 720 pixels verticaal. Het verschil in prijs zit hem in het paneel wat bij een full-HD scherm 1920x1080 is en dan ook meestal duurdere componenten om dat beeld op te vullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry,die uitleg klopt niet.
Er zijn 2 soorten hd:1920x1080 fullhd en 1280x720 hd . Hd ready betekent dat je tv zowel full hd als hd kan afspelen en een niet-hd tv kan deze resoluties niet aan en daar kun je dus geen (full) hd op afspelen .een hd redy tv heeft de hd resolutie en kqn dus vqnzelfspreken ook hd afspelen .een jouw tv zal wel full hd beelden kunnen afspelen maar dan wel in laere resolutie en kwaliteit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook niet helemaal correct, een HD-ready TV hoeft juist geen 1080p signaal af te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de tv kan 1080p wel afspelen maar dan wordt de resolutie gedownscaled naar 720p . Wat ik bedoel is dat de tv er wel mee om kan gaan en dus het gewoon kan afspelen,niet dat de tv er mee kapt omdat ie het sigaal niet aankan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn HD-ready mag zo heten als deze 720p en 1080i kan verwerken. 1080p hoeft niet maar mag wel. HD-ready tv's die op zwart springen bij 1080p signaal zijn dus gewoon nog steeds HD-ready tv's. http://en.wikipedia.org/wiki/Hd_ready#Requirements_and_logos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee okee je hebt gelijk;-p
HD Ready is bedacht om aan te geven dat een scherm HD beelden kan afspelen met een resolutie van 720 beeldlijnen, 720 p. Het kan nóg mooier, met 1080 beeldlijnen. Dat noemen ze dan Full HD. Je hebt hoe dan ook een HD-signaal nodig, meestal uit een kastje van je kabelmaatschappij, een Bluray speler of spelcomputer. Je gebruikt daarvoor een HDMI-kabel, al is niet alles wat je met HDMI aansluit per se HD.

Je kunt op je HD Ready TV dus prima HD afspelen, maar je krijgt niet de maximale resolutie, die je met een Full HD TV wel krijgt. Bij kleinere schermen maakt het niets uit, dan zien je ogen het verschil toch niet meer vanwege het oplossend vermogen van het oog.

Op internet zijn veel films in 720p, dus dan haal je het maximale uit je scherm, dwz een beter scherm zou het niet verbeteren. Het kan zijn dat je camera ook 720 opneemt ipv 1080.