Is mijn sd-kaart van Traveler universeel? Er staat namelijk op de SD-kaart dat deze van het merk Traveler is.

Ik denk dat het nu verder wel duidelijk is. Kunnen jullie mij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Het beste antwoord

Ja in principe zijn Sd-kaartjes inderdaad universeel,echter dit merk staat bekend,om de stukken mindere kwaliteit en dat is precies de reden,dat ze ( vaak) in de aanbieding worden verkocht. Heel vaak wordt het een impulsaanknoop en blijkt bij thuis uitproberen,dat het apparaat (mobiel of fototoestel) een SDHC nodig heeft. Pas nog werden deze kaartjes verkocht en zelfs zónder adapter bij een grote supermarktketen,zodat er geen mogelijkheid bestaat het in een vrije usb-poort te steken om de bestanden te bekijken,te bewerken.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 55 minuten:
Drie types Secure Digital.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sd-kaartjes zijn universeel, die van traveller zijn wat goedkoper, dat is het enige verschil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hangt af van de kaartlezer. Want de wat oudere kaartlezers kunnen SD kaarten van 4GB (of hoger) SDHC kaart niet lezen, omdat ze niet SDHC compatibel zijn. Het merk heeft hier verder niets mee te maken.