Hoe kan het dat mijn webcam langzaam is?

Ik heb vandaag een webcam cresta xwa1300 gekocht.Maar hij is heel erg langzaam / traag in Moviemaker en Amcap. als ik bijvoorbeeld mijn hand zwaai dan komt dat pas 15 seconden daarna. Wie heeft er een oplossing voor?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ook zonder internet is de webcam traag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.6K

Antwoorden (2)

Het kan komen door je internet mischien is je webcam niet zoveel frames per seconde of check je video instellingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt niet aan de webcam, er bestaan geen snelle of trage webcams. Een webcam doet niets anders dan het licht dat op de lens valt doorgeven aan de computer. Ik denk eerder dat het een geheugenkwestie is. Over wat voor een systeem ( netbook, desktop) en besturingssysteem hebben we het hier?
Een programma als moviemaker staat niet bepaald bekend om zijn zuinige geheugengebruik. Wellicht dat je het geheugen wat kan uitbreiden.