Hoe kan ik een leuke foto maken?

Ik wil graag een foto maken voor mijn vrienden en ik ben niet bepaald modebewust. Hoe kan ik een leuke foto maken

Toegevoegd na 2 minuten:
Denk aan bijvoorbeeld in het gras liggen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (7)

Een foto op het naaktstrand wellicht.

Niemand die dan kan lopen zeuren over een foute kledingkeuze...

Toegevoegd na 11 minuten:
Indien het een portret foto moet worden, gewoon in daglicht buiten; niet vergeten ook dàn de flitser gebruiken.
Dan zie je later op de foto niet van die donkere schaduwen (wallen) onder je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
humor :P
trek bijvoorbeeld wat zomerse kleren aan. en ga op een hekje/muurtje zitten. vraag aan iemand die je kent op die een foto van je wil maken op zet hem op zelfspanner. en dan alleen nog lachen en je hebt een leuke foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De leukste foto van jou, is een foto waar je opstaat zoals je bent.
Hou je van voetbal ga met een voetbal op de foto, lees je graag een boek, ga lezend op de foto enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf vind ik spontane foto's leuker, die zijn altijd wel goed.. Dus ga de park in geef je moeder of een vriend de camera en ben lekker bezig en laat ze heel de tijd foto's nemen.. Er zal veel leuke tussenin zitten!
Zo niet dan kan je zoals je het al zegt op het gras zitten tegen een boom of muur aan en kijken richting de camera, als je eenmaal bezig bent zullen er ideeen opdoen, dus gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zelf een digitale camera? Dan kan je experimenteren totdat je een foto hebt waar je leuk op staat. Ook je eigen mimiek kan je dan beter leren kennen.
Als je geen leuke kleren hebt dan zou je zelfs naar een kledingzaak kunnen gaan met heel trendy kleding en diverse setjes laten fotograferen of jezelf in de spiegel fotograferen.
Gewoon even wat uitproberen. Op een gegeven moment heb je handigheid en krijg je er plezier in waardoor je vanzelf wat meer zelfverzekerd op de foto's komt te staan.

Toegevoegd na 2 minuten:
En met een zelfontspanner die op tijd is in te stellen kan je ook zelfportretten maken. Moet je wel een stabiele ondergrond kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvullend op wat Conan zegt: Portretten slagen vaak goed door een kader om het hoofd o.d te trekken. Dat doe ik met het gratis programma Irfanview. Mits met een flinke
resolutie opgenomen slaagt dat bijna altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat best wel in is tegenwoordig is een foto maken van jezelf in de spiegel heb je ook niemand nodig